Looking for history Hello all. I'm hoping someone here can give me a link to a site I once found but have lost the bookmark. I've tried googling.....There was a lot of information about our cub.
our supercub G-BPUL is 60 years old this year. Serial 18 2517 regiistered as OO LUL when we bought her. Built as a 135 cropsprayer now with 150 wings and engine, was a glider tug in Belgium. I would like some more history of her early years, before 1974 so I can do a little booklet to give to people coming to the birthday party on september 7 and 8. May have been PH NEV, and I believe got new wings off an Italian cub around 1958. Anyone able to help? You can come to the party even if you can't help, it is at LFDW, Chauvigny, France. Many thanks in advance.
OO-LUL (1) PIPER PA18-150 SUPERCUB 18-2517/18-2076 . ......19.. RECONSTRUIT PH-NEV (FUSELAGE) & PH-WAN (WINGS) 2619 12.05.1976 OO-LUL KORTRIJK FLYING CLUB EBKT
copied from worthy Mr. André Dillien: BTW "reconstruit" means "rebuilt" but perhaps there was no need to say...
A photo from her Belgian days can be found at
Still further back, Dutch authorities must be consulted, and whom better than Herman Dekkers?
PH-NEV Piper PA-18A-135 Super Cub 18-2517
324
17.04.1953 K.A. van Beek, Melissant.
08.01.1974 Inschrijving doorgehaald.
Het toestel werd wegens ernstige corrosie afgekeurd.
De vleugels werden gemonteerd aan de PH-WAN en het frame werd in België weer opgebouwd.
OO-LUL, G-BPUL
A bit confusing the other one:
PH-WAN Piper PA-18-150 Super Cub 18-2076
884 R-77, 54-2463
10.12.1962 Mastboom Vliegbedrijf NV, Rotterdam.
14.09.1969 J.Ph.J. Krischer, Maastricht.
25.04.1968 NV Trek-Air, Maastricht.
15.03.1970 Ongeval Zwartberg(OO).
08.12.1970 Inschrijving doorgehaald.
2205 (PH-VBF), (OO-WAN), PH-WAN
10.10.1974 K.A. van Beek, Melissant.
23.08.1975 Ongeval Tunis(TS).
24.11.1976 Inschrijving doorgehaald.
17.04.1953 K.A. van Beek, Melissant.
08.01.1974 Inschrijving doorgehaald.
Het toestel werd wegens ernstige corrosie afgekeurd.
De vleugels werden gemonteerd aan de PH-WAN en het frame werd in België weer opgebouwd.
OO-LUL, G-BPUL
(1974: registration cancelled, due serious corrosion. Wings were transferred to PH-WAN, the plane was rebuilt in Belgium)
Ah. Thank you, Jan. The serial number is definitely 2517. Bit puzzling, isn't it?
Was van Beek an importer? His name seems to appear often.
Google is our friend: Mr. Van Beek managed a rather big operation of crop spraying and such. Activities started in 1948, I did not find when they airfield was closed. It seems the company was still active in 1964.
63. Melissant heeft een door het rijk officieel erkend luchtvaartterrein; een luchthaven die uitsluitend mag worden gebruikt voor de sproeivliegtuigen van Van Beck's luchtvaartbedrijf, gelegen op de terreinen aan de Bouwdijk. Wijlen K.A. van Beek behaalde in 1937 zijn brevet als sportvlieger. In 1948 begon hij met het sproeien van bestrijdingsmiddelen op landbouwprodukten vanuit de lucht.
and from
Begin 1958 begonnen als sproeivlieger bij Van Beek's Luchtvaartbedrijf. Tot augustus 1964 bij Van Beek in dienst geweest.
Translations (to either EN or FR) available on request